Scooter Forks Buying Guide
Ετοιμαστείτε για τον αναλυτικό οδηγό μας για την αγορά επαγγελματικών πιρουνιών σκούτερ. Θα καλύψουμε όλα τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη πριν αποφασίσετε για ένα νέο πιρούνι για freestyle σκούτερ. Σε αυτά περιλαμβάνονται η συμβατότητα, τα μεγέθη των τροχών, η μετατόπιση των τροχών και πολλά άλλα.
Ένα τέλεια ρυθμισμένο επαγγελματικό σκούτερ χρειάζεται το καλύτερο πιρούνι. Τα πιρούνια των σκούτερ είναι υπεύθυνα για τη συγκράτηση του μπροστινού τροχού του σκούτερ σας και οι προδιαγραφές του πιρουνιού σας καθορίζουν το μέγεθος των τροχών που μπορείτε να τοποθετήσετε - τόσο όσον αφορά το πλάτος όσο και τη διάμετρο του τροχού. Μείνετε συντονισμένοι για μερικές χρήσιμες συμβουλές σχετικά με τα πιρούνια των stunt scooter!
Οδηγίες
Βασικά στοιχεία για το πιρούνι σκούτερ
Το πιρούνι περνάει μέσα από το headset και το head tube του καταστρώματός σας. Ο μπροστινός τροχός τοποθετείται στο πιρούνι και πάνω στο πιρούνι τοποθετούνται το σύστημα συμπίεσης, οι σφιγκτήρες και οι μπάρες. Το πιρούνι σας επηρεάζει σημαντικά τη συνολική σας ρύθμιση, επειδή καθορίζει το μέγεθος των τροχών που μπορείτε να τοποθετήσετε στο σκούτερ σας.
Σήμερα, τα περισσότερα πιρούνια σκούτερ κατασκευάζονται από ένα ενιαίο κομμάτι αλουμινίου, ενισχυμένο μέσω διαφόρων θερμικών επεξεργασιών. Κάποτε συνηθισμένα, αλλά πλέον ξεπερασμένα είναι τα σπειροειδή πιρούνια σκούτερ από χάλυβα. Αυτά τα παλαιότερα πιρούνια έπεσαν σε δυσμένεια επειδή ήταν λιγότερο ανθεκτικά και βαρύτερα.
Τα πιρούνια σκούτερ που λειτουργούν με SCS, HIC και IHC διαθέτουν ενσωματωμένο στροφείο μέσα στο σωλήνα του πιρουνιού. Το μπουλόνι συμπίεσης βιδώνεται σε αυτό το στέλεχος κατά την εγκατάσταση του συστήματος συμπίεσης.
Οι ρυθμίσεις ICS είναι διαφορετικές επειδή, στο ICS, το starnut τοποθετείται στο εσωτερικό της μπάρας και ο κοχλίας συμπίεσης τοποθετείται μέσω της κάτω πλευράς του πιρουνιού πριν από την τοποθέτηση του τροχού. Αν έχετε αμφιβολίες σχετικά με το ποιο σύστημα συμπίεσης χρησιμοποιείτε, καλό είναι να αποκτήσετε μια γενική εικόνα ανατρέχοντας στον αναλυτικό οδηγό μας:
Το βάρος, το μέγεθος του τροχού, η μετατόπιση του τροχού και η συμπίεση είναι οι βασικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αγοράζετε ένα νέο μπροστινό πιρούνι σκούτερ. Σε αυτόν τον οδηγό, θα ενημερωθείτε λεπτομερώς για αυτά τα θέματα.
Διαθέτουμε πάντα υψηλής ποιότητας πιρούνια σκούτερ από τις καλύτερες μάρκες του κλάδου και πιθανότατα έχουμε ένα που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Αν είστε έτοιμοι να κάνετε μια επιλογή, θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε στην επιλογή μας με τα υψηλής ποιότητας πιρούνια για επαγγελματικά σκούτερ:
Πιρούνια σκούτερ και μεγέθη τροχών
Όταν αγοράζετε ένα νέο πιρούνι για το σκούτερ σας, να βεβαιώνεστε πάντα για τη συμβατότητα με τους τροχούς. Ταιριάξτε το μέγεθος του τροχού όσον αφορά τη διάμετρο και το πλάτος. Συγκεκριμένα, βεβαιωθείτε ότι η διάμετρος του τροχού δεν υπερβαίνει τη μεγαλύτερη διάμετρο τροχού που καθορίζεται για το πιρούνι. Επιπλέον, βεβαιωθείτε ότι το πλάτος της πλήμνης του τροχού ταιριάζει ή είναι μικρότερο από το καθορισμένο μέγεθος τροχού του πιρουνιού.
Διάμετρος τροχού
Τα περισσότερα πιρούνια σκούτερ είναι συμβατά με διάμετρο τροχού 110 mm, την πιο συνηθισμένη διάμετρο τροχού. Ωστόσο, πολλά πιρούνια μπορούν να φιλοξενήσουν τροχούς σκούτερ με διάμετρο 125 mm. Απλά βεβαιωθείτε ότι οι τροχοί σας δεν υπερβαίνουν τη χωρητικότητα του πιρουνιού και θα είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε.
Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιείτε τροχούς διαμέτρου 115 mm, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το πιρούνι σας μπορεί να φιλοξενήσει τροχούς αυτού του μεγέθους ή μεγαλύτερου.
Πλάτος πυρήνα τροχού
Τα πιρούνια των σκούτερ έχουν σχεδιαστεί για να φιλοξενούν τροχούς συγκεκριμένου πλάτους, που συνήθως κυμαίνονται από 24 έως 30 mm. Μεταξύ αυτών, βρίσκουμε τροχούς σκούτερ με πλάτος 26 και 28 mm.
Αρκετά συχνά, τα πιρούνια σκούτερ συνοδεύονται από αποστάτες, έτσι ώστε ένα πιρούνι που μπορεί να φιλοξενήσει τροχούς πλάτους 30 mm μπορεί επίσης να φιλοξενήσει τροχούς 24, 26 και 28 mm, όταν χρησιμοποιούνται οι κατάλληλοι αποστάτες.
Μπορείτε να τοποθετήσετε τροχούς που είναι στενότεροι από το μέγιστο πλάτος της πλήμνης τροχού ενός πιρουνιού σκούτερ, αλλά αν ο τροχός είναι φαρδύτερος (π.χ. ένας τροχός πλάτους 30 mm για ένα πιρούνι πλάτους 24 mm), δεν θα χωράει.
Διάμετρος και μήκος άξονα πιρουνιού
Οι πιο συνηθισμένοι άξονες τροχών για σκούτερ έχουν διάμετρο 8 mm, αλλά ορισμένα πιρούνια είναι επίσης συμβατά με άξονες τροχών σκούτερ που έχουν διάμετρο 12 mm. Το πιο συνηθισμένο μέγεθος ρουλεμάν για σκούτερ είναι 608 ρουλεμάν, όπου η συμβατή διάμετρος άξονα είναι 8 mm. Τα πιρούνια που είναι συμβατά με το πρότυπο 12, συχνά συνοδεύονται από προσαρμογείς 8 mm, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιείτε και τυπικούς άξονες 8 mm.
Το κατάλληλο μήκος άξονα εξαρτάται από το πλάτος του πιρουνιού του σκούτερ σας. Θα χρειαστείτε έναν άξονα που έχει μήκος τουλάχιστον όσο το πλάτος του πιρουνιού σας, μετρούμενο εξωτερικά.
Τι είναι ένα πιρούνι σκούτερ 12 Standard;
Τα πιρούνια σκούτερ 12STD έχουν σχεδιαστεί για να φιλοξενούν άξονες τροχών με διάμετρο 12 mm. Με μια τόσο μεγάλη διάμετρο άξονα, θα πρέπει να αναζητήσετε το μέγεθος ρουλεμάν 6001.
Μια επαγγελματική ρύθμιση σκούτερ 12-standard διαθέτει συνήθως μεγαλύτερους και φαρδύτερους τροχούς. Σε γενικές γραμμές, μπορείτε να περιμένετε ότι οι ρυθμίσεις επαγγελματικού σκούτερ 12STD θα προσφέρουν αυξημένη ταχύτητα, σταθερότητα και ανθεκτικότητα, αλλά αυτά τα οφέλη συνοδεύονται από επιπλέον βάρος και λιγότερη ευελιξία.
Πολλά πιρούνια 12 προτύπων διατίθενται με αποστάτες που καθιστούν δυνατή την τοποθέτηση αξόνων 8 mm και κανονικών ρουλεμάν 608 στο πιρούνι.
Εάν μετατραπεί σε 12STD, πρέπει να γνωρίζετε ότι, εκτός από το πιρούνι 12STD, θα χρειαστείτε τροχούς που ταιριάζουν με ρουλεμάν 6001 και ένα κατάστρωμα που μπορεί να φιλοξενήσει και τους μεγαλύτερους τροχούς και άξονες τροχών. Θα βρείτε ό,τι χρειάζεστε στην επιλογή μας:
Μετατόπιση τροχών σε πιρούνια Pro Scooter
Μετρούμενη σε χιλιοστά, η μετατόπιση του τροχού αναφέρεται στην απόσταση από το κέντρο του άξονα στροφής του πιρουνιού έως τον άξονα του τροχού. Η μετατόπιση του τροχού, επίσης γνωστή ως rake, δείχνει πόσο ο τροχός είναι τοποθετημένος μπροστά από το πιρούνι.
Η μετατόπιση του τροχού επηρεάζει σημαντικά τη σταθερότητα και την ευελιξία του σκούτερ σας, επειδή αυξάνει το μεταξόνιο (την απόσταση μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού).
Η μετατόπιση του τροχού κατά 10 mm είναι η πιο συνηθισμένη. Ενισχύει τη σταθερότητα και τον έλεγχο στη συνολική σας ρύθμιση, καθιστώντας την οδήγηση του σκούτερ ευκολότερη και πιο προβλέψιμη.
Τα πιρούνια με μηδενική μετατόπιση είναι πολύ ευέλικτα και ανταποκρίνονται. Με μηδενική μετατόπιση, ο μπροστινός τροχός βρίσκεται πιο κοντά στον αναβάτη, καθιστώντας το σκούτερ πιο ευέλικτο και με καλύτερη απόκριση. Τα εγχειρίδια μύτης είναι ευκολότερο να εκτελεστούν με πιρούνια μηδενικής μετατόπισης, επειδή τα πόδια σας είναι πιο κοντά στο έδαφος, διευκολύνοντας την ισορροπία. Οι εμπλοκές με τα πόδια είναι επίσης ευκολότερο να εκτελεστούν, καθώς ένα μεγαλύτερο μέρος του τροχού προσφέρεται για εμπλοκή.
Πηρούνια σκούτερ & συστήματα συμπίεσης
Τα πιρούνια για συμπίεση SCS και HIC είναι τα ίδια. Διαθέτουν ένα στήριγμα μέσα στο σωλήνα του πιρουνιού στο οποίο βιδώνεται ένας κοχλίας συμπίεσης. Η βασική διαφορά έγκειται στα εξαρτήματα συμπίεσης που περιβάλλουν τα πιρούνια: Το SCS χρησιμοποιεί ένα σφιγκτήρα SCS, ενώ το HIC χρησιμοποιεί ένα στυπιοθλίπτη HIC.
Τα πιρούνια συμπίεσης IHC έχουν στενότερο σωλήνα πιρουνιού, καθιστώντας τα ιδανικά για αναβάτες που δίνουν προτεραιότητα στην ελαχιστοποίηση του συνολικού βάρους της διάταξής τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα πιρούνια IHC είναι τα ελαφρύτερα πιρούνια σκούτερ.
- Πιρούνια σκούτερ SCS: Σφιγκτήρες SCS: Τυπικές και υπερμεγέθεις μπάρες χωρίς σχισμές και υπερμεγέθεις ή τυπικού μεγέθους σφιγκτήρες SCS
- Πιρούνια σκούτερ HIC: Μεγάλου μεγέθους μπάρες με σχισμές και υπερμεγέθεις σφιγκτήρες χωρίς SCS
- Πιρούνια σκούτερ IHC: Σφιγκτήρες χωρίς SCS τυποποιημένων διαστάσεων
Στα πιρούνια συμβατά με ICS και ICS-10, ο κοχλίας συμπίεσης τοποθετείται από το κάτω μέρος του πιρουνιού και βιδώνεται σε ένα στέλεχος που βρίσκεται μέσα στις μπάρες. Παρόλο που οι ρυθμίσεις ICS δεν είναι πολύ συνηθισμένες σε ειδικά κατασκευασμένα σκούτερ, είναι γνωστές για το εξαιρετικά ελαφρύ βάρος τους σε σύγκριση με άλλα συστήματα συμπίεσης.
Αν έχετε αμφιβολίες σχετικά με τη συμβατότητα μεταξύ διαφορετικών πιρουνιών, αυτοί οι οδηγοί μπορεί να σας βοηθήσουν: